18.8.08

Selo moje malo –Petrovina Turopoljska


Crkva Sv. Mihovila


Iako rođena u gradu, metropoli, odrasla na ulicama asfaltnim i među betonskim zgradama moj životni put odveo me u manji grad a potom na pravo hrvatsko selo nadomak metropole.

Što znači pravo hrvatsko selo? Kućice pa i drvene domaćina turopoljaca, male su, skromne s velikim dvorištima po kojem šeću kokice, purice, patkice, guske. Laveži pasa dugo u noć a ujutro te budi kukurikanje pijetla. Tu čovjek zaista otkrije tajne života,sjedinjuje se s prirodom koja ga okružuje. Sa vjetrom,suncem, cvrkutom ptica, ponekom sovom i rodom na krovu koja nam svima podari osmjehe na lica. Zec obavezno doskakuta a u ljetne vrućine kreket žaba priredi vam večernji koncert iz obližnje bare naše šume. Ljudi prolaze što pješice ili na biciklima i svi se pozdravljaju. U gradu samo klimneš glavom prvom susjedu a u mom selu i popričaš i zastaneš. Svi se pozdravljaju. I mi koji smo ne dugo doselili i oni od davnina.

U mom selu čovjek zahvaljuje Gospodinu, tu čovjek osjeti Gospodina i živi s Njime.

U polju se vidi poneki starac sagnut nad zemljom dok mladi prolaze u brzim autima i niti ne primjećuju svijet kojim jure. Čovječe, kamo to juriš, stani udahni život, pozdravi se sa Gospodinom, osmjehni mu se. Ja dok šećem na nedjeljnu misu u našu novu Crkvu Sv.Mihovila jer staru Sv.Petra su još navale Turaka porušili u nekom davnom stoljeću mislim si kako je pitomo moje malo selo i njegovi ljudi. Nema trgovine, gostione, a kombi svakodnevno razvozi topli kruh i peciva. Nemamo javni prijevoz preko nedjelje i praznikom a pet kilometara do prvom grada nije malo. No mi to volimo. Volimo i dim iz dimnjaka naših peći i bijelilo snijega kad se sve smrzne i kada miris kuhanog vina i kolača ispunjava prostor u kojem živim.

Živim i molim, ljubim Gospodina.

1 komentar:

Lux kaže...

Ovaj opis Petrovine Turopoljske, opis seoske idile, koju si zaista prekrasno opisala, podsjetio me na pjesmu A. G. Matoša:

Notturno

Mlačna noć; u selu lavež; kasan

Ćuk il netopir;

Ljubav cvijeća - miris jak i strasan

Slavi tajni pir.



Sitni cvrčak sjetno cvrči, jasan

Kao srebrn vir;

Teške oči sklapaju se na san,

S neba rosi mir.



S mrkog tornja bat

Broji pospan sat,

Blaga svjetlost sipi sa visina.



Kroz samoću, muk,

Sve je tiši huk:

Željeznicu guta već daljina.

Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život

Knjiga koja putuje samnom... Knjige Psihologija Knjiga  ČAROLIJA POSPREMANJA KOJA ĆE VAM PROMIJENITI ŽIVOT  je veliki svjetski bestsele...