20.4.09

Duhovni program vlč. Zlatka Suca



Duhovni program vlč. Zlatka Suca

Mali Lošinj, Ćunski 13.-15. veljače 2009.god.
- program je interdisciplinaran, sudjeluje i dr. spec. psihijatar i
dr. spec. pedijatar


Krunica Božanskog milosrđa.
Nemojte mi molim vas zamjeriti metodologiju mog govora. Ako povisim
ton, nemojte mi zamjeriti. Ako mi i zamjeriš, pitaj se što te tu
vrijeđa? Da li ton ili istina.

Slušajte me vrlo kritički. Imate pravo misliti, pitati i tražiti
odgovore. Ono što vam govorim, pustite neka se kisa u vama, neka bubri
. .

Ti si ti. Sa svim svojim grijesima, teretima, ovisnostima,
navezanostima, manama. Da sada umreš ništa se ne bi promijenilo po
pitanju tebe samog. Onakav kakav si sada bio bi u vječnosti. Jedino,
igra se drukčija igra. Dosad smo igrali šah a odsada igramo monopol.
Mijenjaju se i pravila igre. Druga su pravila, ali suigrači ostaju
isti. Ostaješ ti i Bog, ti i Istina, ti i Ljubav.



Primjer. Jedan čovjek, kroner, alkoholičar, koji je doživio iskustvo
kliničke smrti.
Udario me je auto, bio sam mrtav pijan, i promatrao sam sve "od gore".
Duša mi se odvojila od tijela i poša je gore . . .Promatrao sam ljude
koji su mi prišli, pipali su mi bilo, tražili su dokumente po mojim
džepovima . . .Odjednom je stigla Hitna pomoć . . Našao sam se u
krevetu . . Promatram liječnike koji me pokušavaju oživjeti . . Jedan
elektrošok, drugi elektrošok, i treći kada sam se probudio!

I vlč. Zlatko znate što je najzanimljivije? Cijelo to vrijeme dok sam
bio "gore", ja se nisam pitao gdje je Bog, kakav će biti naš susret,
kada ću vidjeti nebo? Ja sam se samo pitao gdje je alkohol, kako do
boce? Kako popiti gutljaj alkohola?

I eto vam pakla. Ne morate ga izmišljati. Kraljevstvo je Božje među
vama. Nekome je život na zemlji raj, nekome čistilište, nekome pakao.
Ovisi čemu si povjerovao. Sve ostaje isto kad umrete. Nosite sa sobom
vaše ovisnosti, grijehe, terete . . .

Nije nimalo svejedno u kakvom si okruženju rastao. Jesi li bio
zlostavlja, fizički ili psihički? Jesu li te vrijeđali? Jesu li te
ponižavali? Jesu li te tukli? Vikali na tebe? Jesi li iskompleksiran?

Jesi li možda janje čija je vuna zapela za žicu? Gdje si zapeo? Što
te je zablokiralo? Što te je sputalo i nemaš radost i slobodu u sebi?
Da li si sretan?

Možda si janje koje se uspjelo istrgnuti iz žice, ali je u vuni ostalo
bodlji koje sada treba nježno izvaditi van.

Primjer iz Evanđelja (Mk 6, 35) Prvo umnažanje kruha.

Isus kaže učenicima: "Dajte im vi jesti!"

Da vi, što vi nudite jedni drugima? Što danas roditelji nude djeci?
Muž i žena jedno drugome? Prijatelji međusobno?

Samoća.

Želim da osjetiš samoću. U samoći Bog progovara. Zašto ljudi ne vole
samoću? Jer kad si sam, iz tebe izlaze tvoje frustracije, tvoji
strahovi, boli, požude, ono što te tišti, ono što te sapinje.

Ako nisi sam u srcu sretan, ako su ti za sreću potrebni ljudi, nečije
mišljenje, tada si jako bolestan čovjek a da možda nisi ni svjestan.



Čitali smo Evanđelje, čitamo, čujemo se ali se ne slušamo. Kakvi su
nam prijemnici srca? Kakvi su nam prijemnici srca za Božju riječ, za
bližnjega? Ljudi čuju ono što nose u sebi.

Kod čitanja Evanđelja ljudi čuju ono što nose u sebi.

Rak.

Bio sam u Chicagu prije 7 god. na Institutu za istraživanje raka.
Pitao sam specijalistu što je rak? Koji su uzroci raka? Rak je kada se
stanice poremete, nastane disharmonija u organizmu . . Uzroci:

1. Grižnja
2. Stres
3. Kemikalije, radijacija



Evo, i medicina potvrđuje duhovni uzrok. Što to čovjeka grize? Što te
jede iznutra?

Ljudi, hranite se nezdravo. Pijete previše. Imamo sve šire ceste, a
sve uže vidike.

Bog vam je oprostio kada ste se ispovijedali, kada ste se pokajali,
ali neki nisu sami sebi oprostili. Ne mogu si oprostiti. Neki grijeh
iz prošlosti još ih grize i stalno ga ponavljaju na Ispovijedi. Neke
majke godinama iznova ispovijedaju da su napravile abortus. Ljudi se s
takvom sumnjom i nevjerom ubijaju, nisu ni svjesni kako se tiho
ubijaju, mnogi od vas su autodestruktivni, ne vole same sebe, mnogi
sami sebe i mrze.

Osjetim tko je doista dostojan za pričest, tko nije. Ali ja sam kao
svećenik dužan svakome dati pričest. Nekome je na blagoslov nekome na
prokletstvo.
Pjevali smo pjesmu herojima kornatske tragedije - "Pada noć"

Što je vjera?

Vjera je nesigurnost. Ne sigurnost. Sigurnost je uvjerenje a to je
različito od vjere.

Primjer Marije kada je rekla Anđelu Gabrijelu: "Neka mi bude". S tim
riječima ona si je potpisala smrtnu presudu. U ono vrijeme ostati
trudna bez muža značilo je da će te kamenovati. I Josip je posumnjao.
Htio ju je napustiti. I bog je morao u snu intervenirati da ju ne
otpusti jer nosi Sina Božjega.


Vjera je traženje, ne nalaženje.


Vjera je otvorenost! Otvorenost za novo. Biti otvoren poticajima duha
. . Boga ne možete staviti u epruvetu.

Postoje različiti putovi do Boga. Tri (3) su izvora:

1. Isus, Duh Sveti, Majka Božja, neki svetac, anđeli . .
2. Čovjek
3. Priroda, znanost . .

Život bez vjere je nemoguć. I ateisti vjeruju. I oni vjeruju u nešto.
Vjeruju u ispravnost svoga auta, vjeruju da će sretno stići na posao,
vjeruju da će se ujutro probuditi, da će sutra popiti kavu . . . Ali,
vjerovati da će dijete - invalid ozdraviti, e to je već nadnaravni
pristup vjeri.

Komunizam - idolopoklonstvo. Njihova vjera je izmislila Goli otok.
Tito je bio veliki vjernik, Hitler također, oni su čvrsto vjerovali u
svoje ideje.

Voljeti svjesno (npr. djecu) - voljeti nesvjesno (npr. Boga)

Vjerovati svjesno - vjerovati nesvjesno

Činiti svjesno - činiti nesvjesno

Kad vidiš očigledno djelovanje Boga, vidiš da je netko čudesno
ozdravio, vidiš da se netko čudesno promijenio, i zbog svoje oholosti
zaniječeš da je to djelo Božje, tada je to grijeh protiv Duha Svetoga.
Niječeš zapravo postojanje Boga.

Primjer iz Evanđelja. (Mk 6, 6) Isus se u Nazaretu čudio nevjeri
naroda. Nije mogao u Nazaretu činiti čuda jer ljudi nisu imali vjere.
I vidjeli su ozdravljenja ali svejedno nisu vjerovali . .

Primjer iz Evanđelja. (Mk 7, 24) Žena Kananejka - Isusov grubi
odgovor. To je bila žena koja nije bila izraelka, nije bila Isusove
nacionalnosti. Zašto je Isus na prvi čas bio suzdržan da joj pomogne?
Htio ju je isprovocirati. Htio je iskušati njezinu vjeru. Kvantum
vjere mora biti zadovoljen, minimum vjere mora izaći iz nas, potrebno
je da i mi vjerujemo da bi se dogodilo čudo i ozdravljenje.

Primjer iz Evanđelja (Mt 8, 5) Stotnik i njegov sluga. Stotnik je bio
veleposjednik, ekonomski i politički jaka osoba. " . . samo reci riječ
i ozdravit će sluga moj . .". Isus mu odgovara: "Velika je vjera
tvoja". Sluga nije znao gdje je stotnik, nije znao da je išao kod
Isusa. Sluga nije vjerovao ali stotnik je. Ako nemaš ti vjeru, ima
netko drugi umjesto tebe i dogodit će se . . .

Dat ću vam hranu ali si apetit morate sami izmoliti. Dat ću vam
koncentrat, a sami ga razvodnite kako želite . . .

Govor dr. med.spec. psihijatar

"Kad se dovedemo u sklad, ravnotežu, prestajemo projicirate na druge
ono što sami u sebi nosimo: krivnju, osudu, kritiku, ljubomoru . . ."

Govor dr. med.spec. pedijatar

"Život počinje od začeća. Od začeća dijete osjeti je li željeno ili
nije, je li ljubljeno ili nije. Djeca koja nisu osjetila ljubav u
prenatalnom razdoblju u pubertetu postanu frustrirana, promiskuitetna,
sklona porocima, ovisnostima . .

Ljubav kojom smo ljubljeni u djetinjstvu, ona nas određuje. Nije
svejedno ako su nas vrijeđali, proklinjali, ušutkivali . . .

Oči su ogledalo duše - Roditelji, gledajte svoju djecu u oči, tada
djetetova duša titra i stvara osjećaj sigurnosti oko sebe.

Roditelji koji imaju dijete-invalida, osjetili su neizmjernu ljubav
davanja i žrtve, stekli su bogatstvo duše

Istraživanje pokazalo zanimljivost: Sestre koje su radile kao
medicinske sestre primijetile su da bebe nedonoščad koja su umirala u
bolnici, imaju uplašen izraz lica, promatrale su kako se grčevito bore
za zrak, za život u umiru s nemirom. Tada su počele krstiti istu
skupinu bebica i opazile su čudesnu razliku, bebice koje su bile
krštene prije smrti umirale su blaženije i blagoslovljeno s mirnim izrazom lica."
Oprezno sa željama! Pazi što išteš od Boga. Ako moliš za nešto što se
kosi s voljom Božjom i bi ti dano/dopušteno, nemoj se onda žaliti ako
ti bude gore od prvoga.

Pr. Majka imala kćer koja je bila na samrti. Nikako nije mogla
prihvatiti gubitak kćeri, silno se zauzela za njezino ozdravljenje. I
kćer je ozdravila. Nedugo nakon toga kćer se odala neurednom načinu
života tako da je osramotila cijelu obitelj i majka se pokajala jer je
rekla da je bilo bolje da je onda umrla . . . Ne znamo što je bolje za
nas . .

Primjer mudrog starca. Ispričao sam ga kada sam gostovao kod Mirjane Hrge.

Mudri starac imao konja . . konj pobjegne i selo kaže: Ajme nesreća .
. , a mudri starac: Sreća ili nesreća, a tko to zna?

Vrati se konj s krdom drugih konja!! Selo kaže: Ajme sreeća! A mudri
starac: Sreća/nesreća, a tko to zna?

Sin jedinac išao pripitomiti jednog od konja i padne! Selo kaže:
Neeesreća . . , a mudri starac: Nesreća/sreća, a tko to zna?

Zaratilo se te su regrutirali sve sposobne i zdrave dečke a sina od
mudrog starca poštedjeli . .Selo kaže: Sreeeća . . . a mudri starac:
Sreća/nesreća, a tko to zna?

Molitva.

Postoje tri (3) vrste molitve:

1. Verbalna
2. Meditativna
3. Kontemplativna

Djeca su po rođenju pravi molitelji, ponekad pravi mistici, a mi
odrasli ih učimo kako moliti i to često na pogrešan način. Mnogi ne
znaju moliti.

Primjer. Hodanje. Da bi naučio hodati trebaš izudarati koljena. Hodamo
kako su nas naučili. Da su nas naučili hodati četveronoške hodali bi
četveronoške i mislili bi kako je to ispravan hod. Tako je is molitvom
. .
Uzet ćemo primjer: Znak križa.

1. prekrižit ćemo se kako se inače križamo, kako se velika većina
ljudi križa.Prekrižili se i izgovorili u ime Oca i Sina . . .. -
verbalan način
2. Sada ćemo maknuti sve što nam smeta. Maknite sa sebe torbe, jakne .
. Udobno se smjestite ..., zatvorite oči (zatvaranjem očiju mehaničkim
putem odvojili smo se od materijalnog svijeta za 40% . Polako učini
znak križa na način da si svjestan ruke, čela prsiju i svetog imena
kojeg izgovaraš. Posvijesti si da se križaš u ime Onoga koji je sve
stvorio, koji daje život svakom stvorenju, čije ime daje da tvoje srce
kuca i čije ime daje da ti krv teče organizmom . . Slušaj se dok se
križaš, slušaj izgovor imena Otac, Sin, Duh Sveti. Riječi imaju moć.
Pazi kako izgovaraš sveto ime Boga; neke religije zabranjuju
izgovaranje imena Bog. Kad je Mojsije pitao Boga kako mu je ime, Bog
je odgovorio: Ne pitaj me za ime jer je sveto . . , tek u osobi Isusa
Krista Bog je objavio svoje ime. - meditativan način križanja
3. zamislite sada invalidnu osobu, koja nema ruke, nijema je, gluha i
umobolna. Kako će se ona prekrižiti? Da li je za molitvu potreban
pokret? Nije. Da li je potreban glas? Nije. Da li je potreban razum?
Nije.

Potrebno je srce.Samo srce. Posvijesti si da imaš ruku. Imam ruku.
Posvijesti si da imaš čelo. Imam čelo. Posvijesti si . . . i u srcu
učini znak križa, bez pokreta, bez riječi . . - kontemplativan način

Znanstvenici su otkrili da u mozgu postoji centar za duhovnost. Ne
religiju, već duhovnost. Ne treba nam
religija, treba nam srce koje ljubi . . .
Meditacija

Udobno se smjesti i opusti. Zatvori oči, posvijesti si ruke, noge . .
. Osjeti disanje, hladan zrak ulazi, topao

Zrak izlazi . . Zamisli se u Isusovom vremenu prije 2009.godina . .

Nalaziš e na Golgoti ispred križa . . .klečiš između Marije i Ivana i
promatraš . . .promatraš svoga Isusa . . gledaš mu lice . . .gledaš
mu izraz lica . . .što vidiš na Njegovom licu? . . .vidiš mir . . .
Gledaj svoga Isusa, gledaj ga ravno u oči . . . I slušaj Njegove
posljednje riječi . . . (tvoje ime) Evo ti Majke . . .

(tvoje ime) žedan sam . . . Bože moj zašto si me ostavio . . .
Isusa skidaju s križa . . Gledaš kako ga skidaju s križa . . . vade mu
klin iz desnog zapešća . . . iz lijevog zapešća . . . . i nose Ga . .
. nose Ga . . . tebi u krilo . . . Zagrli svoga Isusa . . Zagrli Ga .
. čvrsto Ga stisni . . . i poljubi . . .poljubi Ga . . . .

Sada je uskrsnuo! Uskrsnuo je. . . sada je sve novo . . .i reci Mu .
. .Uskrsli Isuse sada Ti poljubi mene . . . poljubi moje rane . . moje
boli . . .moje strahove . . .moje komplekse . . .moju nevjeru . . .
Poljubi moje bližnje . . . moje pokojne . . . ljubi ih . . . .Amen

Popodnevni zadatak.

Dobro se najesti i odspavati. Otići zatim u prirodu i osluškivati . .
Možda će galeb preletjeti . . možda će neka pčelica zazujati . .
.možda će se Bog objaviti . .


Kontemplativna molitva



U Evanđelju je zapisano da bez prestanka molimo. Po kontemplativnoj
molitvi se događaju velike promjene, kao što je trava zelenija iz dana
u dan i dođe proljeće, tako se po kontemplativnoj molitvi događaju
velike promjene u nama. Rasteš . . Neki će ljudi jednostavno otpasti
iz tvojeg života . . . Nema osuđivanja drugih već samo prosuđivanje.
Dobiva se sasvim druga percepcija - buktinja ljubavi. Ono što vam je
do prekjučer predstavljalo veliki problem sada će vam se činiti
smiješnim . .

Primjer. Stakalce

Dok ga gledamo čini nam se da je čisto, ali kad ga primaknemo svijeći
vidimo da je prljavo, kada ga primaknemo električnom svjetlu vidimo da
je još prljavije, a kada ga primaknemo suncu još je prljavije . . .

Duh nam uvijek može biti čišći i ljepši, uvijek idemo naprijed, nema
stagniranja . .

Čežnja za Bogom je najveća patnja.

Organ za molitvu je srce.

Kako probuditi srce?Zamislite pretilu osobu i njezinu srce. Ono kuca
ali teško. Treba maknuti naslage da bi srce kucalo u boljem i življem
ritmu.

Bio sam u Pleterju u Sloveniju u kartuzijanskom samostanu i tražio sam
poglavara da me nauči kontemplativnoj molitvi. Rekao mi je da hoće ali
da 10 god. moram sam tako moliti a tek onda to prenositi ljudima.
Poslušao sam ga i tek sam prije 2 god. grupama počeo govoriti o
kontemplativnoj molitvi. Možete si pogledati i film o životu u
kartuzijanskom samostanu, zove se "Veličanstvena tišina".

U kontemplativnoj molitvi misli ne rade. U meditativnoj molitvi
služili smo se mislima i maštom a u kontemplativnoj molitvi potrebno
je misli potpuno isključiti.

Pomoći ću vam kako da počnete moliti a dalje ćete vi sami . .

Udobno se smjestite. Ništa ne misliti. Zaustavi misli. Diši . . . u
ritmu disanja izgovaraj ime Isus . . .



Za Boga ne postoji vrijeme, postoji samo stanje.

Svijest može biti sveprožimajuća. Kažete moram prestati ovo, ono . .
.Ne morate. Prihvatite svoje demone. Dođite vražići moji:-). Prozrite
vaše demone. Shvatite i posvjestite si koliko vam štete . . .

"Oče oprosti im jer ne znaju što čine" . . . Dosada niste znali . . .

Nemojte donositi odluke na brzinu. Pustite . .

Ozdravljenje.

Postoji trenutno ozdravljenje i postupno ozdravljenje.

Primjer iz Lukina Evanđelja (Lk 18,35) - trenutno ozdravljenje

Primjer iz Ivanovog Evanđelja (Iv 9,1) - postupno ozdravljenje

Post.

Svrha posta treba biti duhovna nakana, npr. Ljubav, djela ljubavi,
milosrđe, molitva . .

Kad si zadnji put rekao/la: Volim te, sretan/a sam što te imam, poznajem . .

Ljubav se ne podrazumijeva, ona se treba izražavati.

Riječi imaju moć, u stanju se preobraziti, liječiti . . .

Ljudi danas krivo poste. Neće jesti meso a najedu se bakalara, lososa
. . potpuno krivo.

Neki uopće ne jedu. Svrha posta nije odmoći organizmu, već pomoći.
Post može biti i trčanje, zdraviji život, nešto što u nama izaziva
borbu i na koncu promjenu.

Duhovna nakana posta može biti: npr. Spasiti obitelj, nečije
obraćenje, za mir u svijetu . .

Tamo gdje si najslabiji postom podebljaj!

Molitva i post - snaga

Nedjeljno čitanje 15.02.2009.

(Mk 1, 40) O gubavcu.

U Isusovo vrijeme, najveće onečišćenje bila je guba nekog rabina.
Povežite riječ guba i gubno. Danas je toliko pogubnih govora/riječi,
pogubnih misli, djela . .

Isus ima vlast dotaknuti gubavca i očistiti ga. Predaj Isusu svoju
gubu, svoju sramotu . . On svoj prst želi staviti u svaku bolest,
Njemu se nijedna bolest duše ili tijela ne gadi . .

Nedjelja je dan sunca.

Pobožnost klanjanja pred Presvetim Oltarskim sakramentom.

Ljudi kad se vrate s ljetovanja dobivaju komplimente poput: Jao što
imaš lijepu boju, baš dobro izgledaš . .

Tako i oni koji se sunčaju ispred Isusa poprimaju Njegovu boju.

Pročitajte knjigu o redovnici Briege McKenna - "Čudesa se događaju";
dobila je na Klanjanju puno milosti i darova od Gospodina.

--
Sve mogu u Onome koji me jača! Fil 4, 13
Blago siromasima duhom: njihovo je kraljevstvo nebesko! Mat 5, 3


3 komentara:

Unknown kaže...

svaka čast prijatelju =)

Unknown kaže...

hvala Isusu za ovoliku "kolicinu" "duhovne hrane",za vlč.Sudca preko kojeg nas hrani i za osobu,brata u Kristu,koji nam je ovo sve lijepo "servirao" na inernetu! M.B jajce

Unknown kaže...

hvala Isusu za ovoliku "kolicinu" duhovne "hrane",za vlč,Sudca preko kojeg nas "hrani" i za brata u Kristu koji nam je sve ovo lijepo "servirao" na internetu! M. B jajce

Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život

Knjiga koja putuje samnom... Knjige Psihologija Knjiga  ČAROLIJA POSPREMANJA KOJA ĆE VAM PROMIJENITI ŽIVOT  je veliki svjetski bestsele...