16.1.11

Egoizam i ljubiti sebe-prof. T.Ivančić



Treba dobro razlikovati voljeti sebe od egoizma. Egoizam je kad ja hoću sve imati, imati; čovjek koji je egoist je naivan. Misli kako si može mnoštvom novaca i imanja spasiti život, a ne vidi kako je to ludost. Time si samo pravi grob, opterećuje se i ne može to ni uživati, to mora ostaviti. Gol si došao i gol odlaziš sa zemlje. Egoist je silno prevaren čovjek i on je bolestan.

Ljubiti sebe znači nešto drugo: biti spreman sve izgubiti, ali ne izgubiti središte svoje duše, taj kontakt s Bogom, veličanstvenost sličnosti s Bogom, krštenje kojim sam postao dijete Božje, u kojem je Bog meni potpisao da sam njegovo dijete. Izgubiti sve znači da sam distanciran od svih stvari. A kad sam distanciran, ništa me ne može vezati uz sebe, ni užici, ni tijelo, ni knjige, niti novac, niti imanje – slobodan sam. I jer sam slobodan, mogu uživati i ići za onim što me vodi k sreći. Voljeti sebe znači biti spreman od svega se odijeliti. Tada vidim kako mi se sve stostruko vraća, baš kako Isus kaže. Ići u novu godinu i preokrenuti sve na dobro znači samo to. Tako ludo voljeti sebe da nikada nećeš povrijediti svoju savjest, jer je voliš i znaš da je ona tvoje svjetlo. Nikada povrijediti svoga Boga jer znaš kako je On tvoje središte, bez Njega nemaš života, Isus kaže: „Ja sam život“. Ne povrijediti druge ljude je voljeti sebe, jer time sam sebe razorio. Ako smrt stoji preda mnom kao jedna stvarnost, onda ona meni kaže: „Čekaj, nisi tu da se vežeš, nego da gledaš i uživaš kako je sve tako lijepo“. Kako će tek onda biti gore! Smrt su zapravo vrata u još ljepši život, kojega sam ovdje tek naslutio. Sve se mijenja upravo kad zavoliš sebe, a to znači: radije sve izgubiti nego izgubiti sebe. „Što koristi čovjeku ako sve zadobije, a sebe izgubi?“ – ta Isusova riječ mi je središnja u životu i u evanđelju. Tu vidim što znači ljubiti sebe.

„Što koristi čovjeku sve imati, a izgubiti sebe“ – to je egoist.

„Sve drugo izgubiti, a sebe ne izgubiti“ – to je ljubiti sebe.

To nije odluka da tako živim, to je zapravo jedan mentalitet.

Dr. Tomislav Ivančić

Nema komentara:

Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život

Knjiga koja putuje samnom... Knjige Psihologija Knjiga  ČAROLIJA POSPREMANJA KOJA ĆE VAM PROMIJENITI ŽIVOT  je veliki svjetski bestsele...