23.8.12

Još Horvatska ni propala....



Još Horvatska ni propala
Dok brojimo turiste na Jadranskoj obali, i na zagrebačkim ulicama turisti iz cijeloga svijeta jedu kuhani il pečeni kukuruz svjesni smo nove prehrambene krize u globalnom pogledu. Kažu suša je u Americi, Rusiji, Australiji, a kod nas u Istri  skoro elementarno stanje zbog nestašice vode. Ličani imaju manji urod krumpira, slavonske žitnice spaljene a trebale bi hraniti cijelu Europu. I eto nam sada situacije kao u Africi. I dok razmišljam kako se to moglo izbjeći, u mislima su mi vode Plitvičkih jezera i ponos kako smo treća zemlja Europe po količinama vode. I onda se opet moram zamisliti nad ovom situacijom. Čak su se  i stari Rimljani bavili  navodnjavanjem a mi u 21. stoljeću  volimo sušu i kukurikanje.....Moja susjeda je  u mirovini,  i do ove godine je imala najljepše cvijeće u ulici a ljetos je sve počupala radi nestašice vode i štednje, samo zalijevanje sadnica kaže. Ja kuham rajčicu iz vrta jer sam na 60 m2 posadila 80 sadnica i zalijevala al računam dali mi se isplati s obzirom da trošim plin za ukuhavanje, a limenka koncentrata od 380g košta samo 11 kuna i tek kad mi još  naplate vodu po novim europskim tarifama.?!
Hrana poskupljuje, tiho ali sigurno, jer prati cijenu goriva radi transporta. Čitam s Vatikanske stranice   kako se i s hranom špekulira i treba  spriječiti izbijanje krize i kako to uopće izvesti. Čitam i kako se velika količina hrane, poljoprivrednih proizvoda, rabi za proizvodnju biološkoga goriva.
Spominju se velike brojke gladnih, pothranjenih, rahitične  djece. Spominje se i zabrinutost Ujedinjenih naroda a ja si mislim kako su djela samo važna, djela koje je činila Majka Terezija. Prisjećam se razgovora s jednim gospodinom, svjetskim putnikom, ljetos, koji mi je dozvolio pričati mu  o Evanđelju pa me nakraju pitao zašto Bog dozvoljava gladnu Afriku, sa smiješkom mu rekoh: "Zato jer je nas, tebe i mene stavio na kušnju, što ćemo učiniti? Hoćemo li bacati hranu, hoćemo li donirati za gladne ili skupljati kao što je to činila Majka Terezija". 
Kaže mi društvo iz Slavonije, beru se suncokreti,  i eto konačno jedne divne slike  i lijepog prizora za kraj. Brat će se  i kukuruz  i grožđe na Zagorskim bregima, masline u Dalmaciji, jer sjetite se dobri ljudi, stihova stare Hrvatske pjesma, budnice, himne Iliraca.
"Još Horvatska ni propala,
dok mi živimo;
visoko se bude stala.
kad ju zbudimo:......."
sanna

2 komentara:

KARLO kaže...

da ove godine žetva je bila obilna što se tiće pšenice , ali kukuruzi budu upola manji sad trenutno id e suncokret i repa bud e jako loša , , -nažćalost ove godine ,i idučih čeka nas godine gladi i godine neimaštine,, netreba sad kriviti ovdašnje vlastii , to je problem dugogodišnj e nestručnostio u hr vadama , i saboru
nisu slišali seljaka , slušali su svoje interese .nažalost kupovalo strano a zatiralo domače, neče hrvatska propasti smao djec a budu željna domače hrana ako uopče i bude njima netko rekao što je to ??

BVB

KARLO kaže...

pitam s e dali budu budučui naraštaji znali što je domača hrana i domači proizvod domačeg seljaka, ??
teško je r toliki uvoz ,a imamo mogučnosto hraniti druge , samo netko želi živjeti na račun seljaka ,a ulaganje u poljoprivredu i navodnjavanje , ne to neka netko drugi napravi , daj novce i točka , novac robovanje zlu , a ljubav i hrana sa plodnih polja , to je nebitno , dobar gospodar , dobr a zemnla, ljubav zemlje ljubav kruha BVB

Istina o lijeku Proveri u knjizi Hormonska ravnoteža dr.Sara Gottfried

Knjiga- Hormonska ravnoteža- Sara Gottfried Prirodna rješenja za hormonske poremećaje I prečesto se žene uvjeravaju da su promjene raspolože...